پورتال سيگما

پورتال سازمان محیط زیست

مشاهده وب سایت
.
.

معرفی سازمان محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد. طراحی و اجرای پورتال سازمانی و میز خدمت الکترونیکی این سازمان توسط مهندسین توانمند سیگما انجام گرفته شده است.

آدرس: تهران، ضلع شمالی بزرگراه شهید حکیم، بین شیخ فضل الله و یادگار امام، پارک طبیعت پردیسان
تلفن سازمان: 42781000-021

میز خدمات الکترونیکی

در راستای تحقق دولت الکترونیک و تحول دیجیتال، میز خدمات الکترونیکی سازمان مطابق با ضوابط و استانداردهای تعیین شده طراحی و راه اندازی شده است. کاربران با ورود به میز خدمت، پس از انتخاب و ورود به خدمات مورد نظر خود، از اطلاعاتی مانند معرفی سامانه، راهنمای ثبت و پیگیری درخواست، آدرس الکترونیکی سامانه، روند اجرای فرآیند، شرایط، مدارک، اسناد و استعلامات لازم بهره مند می شوند. در کلیه سامانه ها طبق ضوابط، پرسش های متدوال، نظرسنجی کیفی، ارائه کد پیگیری و تعامل با کاربر از طریق پیامک در نظر گرفته شده است.

سامانه تبادل اطلاعات سمن ها

هدف از راه اندازی سامانه مذکور، تسهیل ارتباط مستقیم و دو جانبه سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان های مردم نهاد محیط زیستی کشور ازطریق ارایه نظرها، پیشنهادها وانتقادات سمن ها و پاسخگویی مناسب و به موقع مسئولان سازمان به طرح سؤالات مطروحه و تبادل افکار در راستای حل مسائل است.

سامانه مشارکت در تصمیم گیری

سازمان حفاظت محیط زیست با استفاده از نظرات کاربران در تصمیم گیری های مربوط به نحوه اجرای خدمات، علاقه مندان را دعوت به شرکت در نظرسنجی میکند. کاربران با مراجعه به این سامانه میتوانند میزان کیفیت و رضایتمندی خود را از میز خدمت الکترونیکی سازمان تعیین کنند. این سامانه در راستای طرح تحول دیجیتال و دولت الکترونیک در نظام توسعه اداری کشور برای این سازمان بزرگ توسط شرکت سیگما طراحی و راه اندازی شده است.

سامانه مشاوره الکترونیکی

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی با مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات هویتی خود میتوانند با سازمان حفاظت محیط زیست ارتباط داشته باشند. افراد میتوانند مشکلات، مسائل و سوالات خود را از طریق این سامانه به دست مسئولین برسانند و حداکثر ظرف مدت سه هفته پاسخ آن را از طریق کد رهگیری دریافت کنند.

سامانه ثبت احداث کارگاه تاکسیدرمی

متقاضیان بمنظور ثبت احداث کارگاه تاکسیدرمی حیوانات وحشی میبایست از طریق این سامانه و ثبت اطلاعات هویتی و اطلاعات تکمیلی مانند مشخصات کارگاه نسبت به ارسال درخواست خود اقدام کنند. در این سامانه امکان بارگزاری اسناد مربوط به تایید صلاحیت فنی و تقاضانامه کتبی مهیا میباشد.

سامانه نظارت بر عملکرد آزمایشگاه معتمد

این سامانه بمنظور ارائه اطلاعات مرتبط با شیوه نامه انضباطی آزمایشگاه های معتمد و تخلفات صورت پذیرفته در آزمایشگاه های متخلف معتمد طراحی و راه اندازی شده است. کارشناس اعزامی به آزمایشگاه میبایست از طریق این سامانه نسبت به وارد کردن اطلاعات مربوط به پارامترهای مختلف سنجش خود اقدام کند.

سامانه ثبت درخواست صدور مجوز برپایی نمایشگاه های حیوانات

این سامانه بمنظور ثبت درخواست صدور مجوز برپایی نمایشگاه های خزندگان دوزیستان و بی مهرگان طراحی و راه اندازی شده است. متقاضیان میبایست در این سامانه نسبت به وارد کردن اطلاعاتی مانند محل احداث نمایشگاه ( ابعاد زمین، نوع کاربری زمین، تصویر اسناد و...)، اطلاعات مربوط به گونه های جانوری، اطلاعات دامپزشکی گونه ها و ارائه توضیحات طرح توجیهی اقدام کنند.

ثبت اطلاعات سنجش آلودگی هوا

نماینده آزمایشگاه معتمد از طریق این سامانه میبایست اطلاعات آلایندگی هوا را ثبت نماید. ثبت اطلاعات هویتی نماینده، اطلاعات آزمایشگاه و اطلاعات تخصصی مانند تاریخ نمونه برداری، طول و عرض جغرافیایی، ارتفاع محل نمونه برداری از محل ورود ذرات، دودکش نمونه برداری در این سامانه توسط نماینده آزمایشگاه الزامی میباشد.

سامانه ثبت ورود به مناطق تحت حفاظت

اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد ورود به مناطق تحت مدیریت به منظور گردشگری، طبیعت گردی، فیلم برداری، مستندسازی و ... دارند می بایست درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند. متقاضی در این سامانه باید نسبت به ثبت اطلاعات هویتی و اطلاعات تکمیلی مانند مشخصات خودرو، مشخصات همراهان، تاریخ بازدید، محل اسکان، مسیر حرکت و... اقدام نماید.

سامانه درخواست مجوز تکثیر و پرورش

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور دریافت مجوزهای لازم بمنظور تکثیر و پرورش حیوانات وحشی در اسارت (پستانداران، پرندگان، خرندگان) میتوانند از طریق سامانه تکثیر و پرورش اقام نمایند و با کدرهگیری دریافتی، پیگیری های لازم را در مراجعات بعدی انجام دهند.
 

سامانه ثبت درخواست خسارت ناشی از حملات جانواران

افرادی که از طرف حیوانات خطرناک دچار صدمه شده میشوند از طریق این سامانه میتوانند درخواست خود را برای پرداخت خسارت ناشی از حملات جانوران آسیب رسان ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده و تهیه گزارش کارشناسی از خسارت و روال اداری تعیین شده انجام میگیرد.

سامانه درخواست واردات و صادرات

متقاضیان صادرات و واردات حیوانات وحشی و اجزای آنها، گیاهان زنده و غیر زنده و اجزای آنها، انواع بذر، نشاء، فسیلها و رستنی ها، پس از ثبت تقاضای خود، درخواست شان توسط اداره حفاظت محیط زیست استان بررسی اولیه میشود و در صورت تایید، به اداره حفاظت و مدیریت شکار و صید ارجاع میشود.

سامانه ثبت درخواست نمونه برداری

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد تحقیق روی جانوران و گیاهان زنده و غیر زنده و اجزای آنها و فسیل و رستنی ها را در مناطق حفاظت شده دارند می بایست درخواست خود را به همراه مدارک در سامانه ثبت تا نسبت به صدور مجوز اقدام لازم بعمل آید.

سامانه ثبت نام محققین محیط زیست

پژوهشگران و محققین گرامی در صورت تمایل برای همکاری با سازمان محیط زیست، با مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات هویتی، اطلاعات تحصیلی و اطلاعات شغلی میتوانند درخواست خود را ثبت نمایند و با کد رهگیری دریافتی، در مراجعات آتی خود موضوع را پیگیری نمایند.

سامانه ثبت شکایت یا پیشنهاد

این سامانه بمنظور حفظ سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم طراحی و پیاده سازی شده است که بستری برای پذیرش و پیگیری شکایات، ارائه پیشنهادات و گزارشهای مردمی پیرامون سوء استفاده از مقام اداری، رشوه، نقض حقوق قانونی، تخریب محیط زیست و ... میباشد.

سامانه ثبت ایده های زیست محیطی

ایده پردازانی که تمایل دارند نظرات و ایده های خود را با سازمان در میان بگذراند با مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات هویتی و تکمیلی میتوانند نسبت به ثبت ایده خود اقدام کنند. این ایده ها میبایست در زمینه های آموزش محیط زیست، محیط زیست دریایی، انسانی و محیط زیست طبیعی باشند.

سامانه درخواست آموزش مدارس

مدیران و مسئولین مدارس از طریق سامانه میتوانند درخواست خود را برای آموزش زیست محیطی کارشناسان سازمان محیط زیست به دانش آموزان ثبت و پیگیری نمایند. متقاضیان در این سامانه میبایست نسبت به تکمیل اطلاعاتی مانند نام مدرسه، استان، شهر، شماره تماس و... مباردت ورزند و با کدرهگیری دریافتی، پیگیری های لازم را در مراحل آتی انجام دهند.

درخواست مجوز احداث باغ وحش

متقاضیان مجوز احداث باغ وحش، باغ پرندگان و مرکز نگهداری از حیوانات، از طریق این سامانه و تکمیل اطلاعات هویتی و تخصصی مانند محل تامین گونه، تعداد گونه، نوع تغذیه، جنس جایگاه های نگهداری، ابعاد جایگاه ها و... میتوانند درخواست خود را ثبت نمایند.

سامانه درخواست دریافت گواهینامه آزمایشگاه معتمد

این سامانه ویژه صدور مجوز تاسیس و بهره برداری آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست میباشد که اعطای آن به متقاضیان واجد شرایط طبق شیوه نامه های شرایط عمومی صدور، تمدید و ارتقاء گواهینامه آزمایشگاه معتمد و شیوه نامه داخلی شورای سیاستگذاری و راهبردی آزمایشگاه های معتمد جهت انجام پایش های خوداظهاری واحدهای صنعتی میباشد. متقاضیان با مراجعه به سامانه میبایست نسبت به ثبت مشخصات آزمایشگاه جهت درخواست گواهینامه اقدام نمایند.

دیگر مشتریان سیگما

1398/12/13 سه‌شنبه
لوگو پورتال سیگما

شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات سیگما برترین مجری و ارائه دهنده ابزارهای ایجاد و راه اندازی پرتال های سازمانی، خدمات الکترونیکی امن، خدمات رایانش ابری، دسترس پذیری (WCAG) و خدمات مشاوره دولت الکترونیک به سازمانها و شرکتها میباشد.

1401© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت نرم افزاری سیگما میباشد.