پورتال سيگما

پورتال شهرداری کرج

مشاهده وب سایت
.
.

معرفی شهرداری کرج

شهرداری مؤسسه ای است عمومی و غیر دولتی که در حدود وظایف و اختیارات تعیین شده بر اساس قانون مکلف به ارائه خدمات شهری و رفاهی در محدوده معین بوده و این فعالیتها با توجه به برنامه ها و بودجه مصوب و همچنین قوانین و مقررات موضوعه زیر نظر شورای اسلامی شهر و با هماهنگی و راهنماییهای وزارت کشور تحقق می یابد. شهرداری کرج در دهه سال 1330 تأسیس شد ، این سازمان در ابتدا سازمانی بسیار کوچک با وظایف و اختیارات محدود بود . به موازات گسترش شهر کرج ، سازمان شهرداری نیز در چارچوب مقررات قانونی گسترش یافت ، به طوری که علاوه بر ستاد مرکزی ، ده شهرداری منطقه ای نیز آن را در برمی گیرد و از معاونتهای مختلفی چون اداری و مالی ، شهرسازی و معماری ، خدمات شهری ، حمل و نقل و ترافیک ، فرهنگی و اجتماعی ، فنی و عمرانی و هماهنگی و برنامه ریزی تشکیل می شود.

به علاوه ، در کنار این معاونتها چه در حوزه ستاد مرکز و چه در حوزه مناطق دهگانه ، سازمانهایی تخصصی مسئولیت انجام بخشی از وظایف شهرداری را به عهده گرفته اند که عبارتند از : سازمان خدمات موتوری ، سازمان اتوبوسرانی ، سازمان تاکسیرانی ، سازمان بهشت سکینه ، سازمان بازیافت مواد ، سازمان پارکها و فضای سبز ، سازمان میادین میوه و تره بار ، سازمان قطار شهری ، سازمان ترمینالها و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی. طراحی سایت اختصاصی پرتال، سئو سایت و طراحی سامانه های خدمات الکترونیکی این ارگان توسط متخصصین توانمند سیگما انجام شده است.

آدرس: کرج، میدان توحید، بلوار بلال، شهرداری مرکزی کرج
تلفن: 2116000 3- 026

سامانه نگرش شهروندان به عملکرد شهرداری

در این سامانه تعدادی از فعالیتهای بخش خدمات شهر مطرح و نظر شهروندان کرجی درهرمورد پرسش میشود. این پرسشنامه با استفاده از طیفی 5 گزینه ای طراحی شده است.

ثبت نام آتش نشانان داوطلب

علاقه مندانی که تمایل به ثبت نام بعنوان آتشنشان داوطلب دارند با مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات شخصی خود، مشخصات معرفین و مشخص کردن انگیزه عضویت در گروه آتش نشانان داوطلب میتوانند نسبت به ثبت درخواست خود مبادرت ورزند.

سیستم درخواست هرس

شهروندان و صاحبین املاک شهر کرج با مراجعه به سیستم درخواست هرس و ثبت مشخصات خود، نشانی محل و علت هرس، میتوانند درخواست خود را ثبت نمایند.

سامانه 137 کرج

سامانه ۱۳۷ بدون وقفه و تعطیلی در 24 ساعت شبانه روز از طریق شماره تلفن 137 و درگاه اینترنتی آماده دریافت پیامهای شهروندان محترم مناطق 10 گانه کرج می باشد. سامانه 137 صرفا مشکالت و معضالت مرتبط با محدوده مناطق 10 گانه شهر کرج را پیگیری می نماید. طراحی و راه اندازی پورتال خبری و اطلاع رسانی این سامانه توسط متخصصین توانمند سیگما انجام گردیده است. شهروندان با ورود به منوی اخبار و انتخاب آرشیو اخبار و همچنین با ورود به منوی اخبار و انتخاب گزینه اخبار مناطق، قادر به مشاهده اخبار مناطق ده گانه میباشند.
 

سامانه نظرسنجی الکترونیکی

این سامانه بمنظور تکریم ارباب رجوع و تحقق حقوق شهروندی در راستای طرح تحول دیجیتال و دولت الکترونیک در نظام توسعه اداری کشور برای شهرداری کرج توسط شرکت سیگما طراحی و راه اندازی شده است. شهروندان کرجی با مراجعه به این سامانه میتوانند در نظرسنجی میزان رضایت خود در بخش خدمات شهری، ترافیک شهری، میادین میوه و تره بار، پارک ها و فضای سبز، تاکسیرانی، پایانه ها، آرامستانها، طرح های عمرانی، فعالیتهای فرهنگی و ورزشی و... اعلام نمایند. 

سامانه اطلاع رسانی

این سامانه بمنظور دسترسی شهروندان به فرآیندهای عملیاتی شهرداری مرکز و مناطق شهر کرج، قوانین شورای اسلامی شهر کرج و مصوبات این شورا طراحی و راه اندازی شده است. کاربران با کلیک در هر بخش میتوانند به جزئیات کامل از اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

سامانه طرح تفصیلی

شهروندان شهر کرج از طریق این سامانه میتوانند نقطه نظرات فنی خود را که میتواند تاثیر مثبتی در بهبود فرآیندهای این طرح داشته باشد، ارائه نمایند. تنها کافیست پس از ثبت اطلاعات هویتی، شرح نظر خود را وارد کرده و فرم مربوطه را ثبت نمایند.

سامانه پیشنهادات هنرهای شهری

اشخاص حقیقی و حقوقی که ایده ها و پیشنهاداتی برای زیباسازی فضای شهری شهر کرج دارند میتوانند از طریق این سامانه پیشنهادات خود را به دست مسئولین مربوطه شهرداری برسانند.

سامانه مناقصات مزایدات

اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق این سامانه میتوانند به لیست مناقصات و مزایدات شهرداری کرج دسترسی داشته باشند و جزئیات هر یک را بطور کامل مشاهده نمایند. جهت سهولت دسترسی به مناقصات، امکان جستجوی هوشمند در این سامانه در نظر گرفته شده است. همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی میتوانند با استفاده از فرم های مربوطه، نسبت به شرکت در این مناقصات و مزایدات اقدام نمایند.

سامانه فراخوان مشارکت در سرای محله

مدیریت شهری کرج در راستای سیاست های توسعه اجتماعی با استفاده از ظرفیت های ارزشمند سمن های تخصصی و دارای مجوز رسمی، طرح سراهای محله با هدف ارتقاء حس تعلق شهروندی و مسئولیت اجتماعی، حل مسائل و مشکلات محله با مشارکت های مردمی، احصا، نیازها و اولویت بندی دغدغه ها را اجرا نمود. این سامانه جهت مشارکت شهروندان طراحی و راه اندازی شده است.

سامانه ثبت درخواست برگزاری کارگاه، سمینار، همایش

اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق این سامانه میبایست نسبت به ثبت درخواست خود مبنی بر برگزاری تورهای علمی، کارگاه های آموزشی، سمینار، همایش ها و... اقدام بورزند. تنها کافیست اطلاعات هویتی، تحصیلی و اطلاعات تماس خود را در سامانه مربوطه وارد نمایند.

سامانه ثبت اشیا گمشده

شهروندان محترم شهر کرج از طریق این سامانه که تحت نظارت سازمان حمل و نقل بار و مسافر میباشد قادر خواهند بود نسبت به ثبت اشیاء گمشده خود اقدام نمایند. شهروندان با ثبت اطلاعاتی مانند نوع کالا، محل و تاریخ گم شدن میتوانند درخواست خود را ثبت نمایند و منتظر تماس کارشناسان مسئول مربوطه باشند.

سامانه شناسایی سرمایه گذار

سامانه شناسایی سرمایه گذار جهت ثبت اطلاعات هویتی، توانمندی های مالی و سوابق سرمایه گذاران طراحی و راه اندازی گردیده است. سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری با ثبت درخواست خود در این سامانه میتوانند اعلام آمادگی بمنظور سرمایه گذاری را به اطلاع مسئولین ذیربط برسانند.
1398/12/13 سه‌شنبه
لوگو پورتال سیگما

شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات سیگما برترین مجری و ارائه دهنده ابزارهای ایجاد و راه اندازی پرتال های سازمانی، خدمات الکترونیکی امن، خدمات رایانش ابری، دسترس پذیری (WCAG) و خدمات مشاوره دولت الکترونیک به سازمانها و شرکتها میباشد.

1401© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت نرم افزاری سیگما میباشد.